واشنگتن – گروهی از قانونگذاران دو حزبی امروز قانونی را با هدف تقویت صنایع کشتی سازی و دریایی تجاری آمریکا در پی آنچه که آنها “دهه ها بی توجهی” نامیدند، ارائه کردند.
لایحه مورد بحث که قانون کشتی سازی و زیرساخت بندر برای رفاه و امنیت آمریکا نام دارد، توسط سناتورهای مارک کلی، دموکرات آریزونا، و تاد یانگ، جمهوری خواه از ایندیانا، و همچنین جان گارامندی، نماینده مجلس حمایت می شود. D-California، و Trent Kelly، R-Miss. مایک والتز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا که از سوی دولت جدید ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد، نیز قبلاً از این لایحه حمایت کرده بود.
این پیشنهاد تاریخی و دو حزبی، رهبری فرااقیانوسی ایالات متحده را با ایجاد نظارت ملی و تامین مالی پایدار برای سیاست دریایی ایالات متحده، ایجاد انگیزه برای کشتی سازی داخلی، امکان رقابت بهتر کشتی های تحت پرچم ایالات متحده در تجارت بین المللی و بازسازی پایگاه صنعتی کشتی سازی آمریکا را احیا خواهد کرد دریانوردان و نیروی کار کارخانه کشتی سازی،» بر اساس بیانیه کتبی قانونگذاران.
این لایحه یک مشاور امنیت دریایی در کاخ سفید ایجاد می کند که مسئول هماهنگی تصمیمات بین سازمانی در مورد چگونگی اجرای استراتژی ملی دریایی است. همچنین یک برنامه ناوگان تجاری استراتژیک با تمرکز بر گسترش ناوگان بین المللی با پرچم ایالات متحده به 250 کشتی در مدت 10 سال ایجاد می کند. این چهار قانونگذار گفتند که ناوگان در حال حاضر شامل حدود 80 کشتی در مقایسه با 5500 کشتی در چین است. این لایحه همچنین محمولههای دولتی را ملزم میکند که با کشتیهای با پرچم ایالات متحده حمل شوند و همچنین بخشی از کالاهای وارداتی از چین را ملزم میکند که از جمله موارد دیگر، همین کار را انجام دهند.
سناتور کلی گفت: «ما همیشه یک کشور دریایی بودهایم، اما واقعیت این است که در برابر چین، که اکنون بر کشتیرانی بینالمللی تسلط دارد و میتواند کشتیهای تجاری و نظامی را بسیار سریعتر از ما بسازد، موقعیت خود را از دست دادهایم.» “قانون کشتی ها برای آمریکا راه حلی برای این چالش است.”
کارلوس دل تورو، وزیر مستعفی نیروی دریایی، کشتیسازی تجاری و کشتیسازی را در سال جاری مورد توجه خود قرار داده است.
من بسیار خوشحالم که قانون دو حزبی کشتیها برای آمریکا از زمانی که در سپتامبر اعلام شد در کنگره پیشرفت کرده است، و من مشتاقانه منتظر روزی هستم که قانون کشتیها برای آمریکا و دریانوردی امضا شود سیاست دولت دل تورو در بیانیه ای که پس از ارائه این لایحه منتشر شد، گفت: «هر دو از شتاب فزاینده گفتگوهای ملی درباره قدرت دریایی آمریکا صحبت می کنند.
این بیانیه ادامه داد: «این ابتکارات در مورد همکاری در سراسر وزارت نیروی دریایی، بین سازمانی، کنگره، صنعت و دانشگاه برای یافتن راههای نوآورانه برای احیای، تقویت و گسترش قدرت دریایی ما است گامی حیاتی به جلو در دولت دریایی ما، و من معتقدم که این قانون “دو حزبی شدن آینده دریایی کشور ما را تغییر خواهد داد.”
در جریان رویدادی که هفته گذشته توسط انجمن مهندسین نیروی دریایی آمریکا برگزار شد، او از دولت جدید خواست به تلاشهای خود ادامه دهد، با این استدلال که بیتوجهی به بخش کشتیسازی تجاری در دهههای اخیر نشاندهنده فرصتی برای کاخ سفید است تا اقتصاد را با روشهای جدید تقویت کند. پروژه ها مشاغل
“اگر ما می خواهیم اقتصاد خود را گسترش دهیم، شما باید زنجیره تامین را گسترش دهید، باید تعداد شرکت هایی را که در رشد اقتصاد شرکت می کنند گسترش دهید.” به طور موثر اینجا در ایالات متحده، (اما) به دلیل اینکه ما صنعت کشتی سازی را از دهه 1980 رها کرده ایم، این یک فرصت جدید برای رشد به شکل قابل توجهی ایجاد می کند. “
با توجه به زمان محدودی که کنگره فعلی برای جلسه باقی مانده است، تقریباً به طور قطع باید این لایحه در سال آینده مجدداً ارائه شود تا کمیته های مربوطه یا اتاق های بزرگتر بتوانند آن را بررسی کنند. اغلب، قانون امنیت ملی رأی جداگانه ای دریافت نمی کند، بلکه در لایحه سیاست دفاعی سالانه گنجانده می شود.
به روز رسانی 12/20/2024 در 9:04 صبح به وقت شرقی Tنظرات کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی.
منبع: https://breakingdefense.com/2024/12/lawmakers-introduce-bipartisan-ships-act-to-boost-commercial-shipping/
تحریریه وکیل کاوه
دیدگاهتان را بنویسید