آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد

ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم. اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید. به طور کلی سئو داخلی (On-page SEO) فرآیند بهینه سازی مولفه های مختلف سایت به خصوص عنصر محتوا، برخی از عناصر HTML و برخی از عناصر معماری سایت (از نظر فنی) عمدتا با هدف افزایش رتبه و ترافیک برای سایت است. سئو داخلی از آن جهت سئو داخلی نامیده شده است که تغییراتی که شما برای بهینه سازی عناصر مختلف انجام می دهید در داخل سایت شما صورت می گیرد و بازدیدکنندگان می توانند آنها را در صفحه شما ببینند. در مقاله سئو داخلی به موبایل ریسپانسیو بودن به عنوان یکی از عوامل اشاره کردیم ولی به صورت دقیق و فنی تر موبایل ریسپانسیو بودن از موارد سئو تکنیکال است.

سئو یعنی پاسخ مناسب به سوال کاربران

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. هنگامی که شما مطلبی را در گوگل یا موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، پاسخ آن از طریق صفحه نتایج نمایش داده می‌شود.

گوگل بیش از ۲۰۰ عامل برای رتبه‌بندی دارد که در ادامه سعی خواهیم کرد به طور خلاصه و کلی یک سری عوامل را توضیح دهیم. اما قبل از هر چیزی به این نکته توجه کنید که گوگل، وبسایت را رتبه‌بندی نمی‌کند بلکه صفحات وب را رتبه‌بندی می‌کند. زیرا این صفحات وب هستند که در نتایج جستجوی کاربران دیده می‌شوند نه وبسایت‌ها. پس اگر قصدِ رتبه‌بندی صفحات با موضوعات مختلف را دارید از کلمات کلیدی متفاوتی نیز استفاده کنید. کسب رتبه و جایگاه در نتایج جستجو یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که در دیجیتال مارکتینگ با عنوان سئو انجام می‌شود.

  • • استفاده از فرآیند لینک گذاری داخلی Internal Links مناسب که محتوا را به بخش های مختلف سایت شما مرتبط می کند و بخش های مختلف سایت را می توان به کاربر معرفی کرد.
  • خیلی خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این نظرات مهم رو جمع کردین.
  • لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند.
  • با اینکه درک مبانی سئو بیش از چند هفته طول نمیکشد، اما تسلط بر روی سئو به میزان تلاش شما وابسته است که شاید ماه ها و یا شایدم سال ها به طول انجامد.
  • به همین دلیل، لینک‌سازی استراتژیک و لینک دادن به مهم‌ترین صفحه‌های وب‌سایت در صفحه اصلی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

از جمله این فاکتورها می توان به استفاده صحیح از کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری وب سایت، زمان حضورکاربران در وب سایت، تعداد بک لینک ها، نمایش صحیح وب سایت در دستگاه های موبایل و غیره اشاره کرد. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است. همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا. ویراستاران نشریه‌ها، از این قسمت برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره می‌گیرند.

ایندکس کردن صفحات توسط گوگل زمانبر است و رسیدن به رتبه بالا ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس (Index) می‌کنند. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری در وبسایت‌های دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده می‌شود. درست حدس زده‌اید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد می‌شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد

بک لینک یا لینک سازی خارجی، به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت ما وارد می‌شود. بک‌لینک‌ها که به اکسترنال لینک نیز معروف است و باعث می‌شود که کاربر از یک سایت دیگر، مستقیما به سایت ما وارد شود. کیفیت سایت‌هایی که به ما لینک می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، سبب بهبود جایگاه ما در نتایج SERP خواهد شد. لینک سازی از سمت سایت‌های خارجی نیز تاثیرات مثبتی بر نتایج SERP خواهد داشت، به شرطی که این لینک‌سازی‌ها از سمت سایت‌های معتبر صورت پذیرد.

نکته آخر اینکه مطمئن شوید که مکان فیزیکی سرور تا حد امکان به مخاطبان هدف شما نزدیک است (به عنوان مثال اگر کاربران ایرانی را هدف قرار داده اید، وجود سرور در کانادا کار عاقلانه ای نیست). اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سایت مپ ایجاد کنید و از روی اتفاق هم وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است (که به احتمال زیاد هم همین است)، توصیه می کنیم سایت مپ را با افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. بنابراین آنها یک عنوان، یک تکه متن و یک دکمه “اینجا کلیک کنید” یا “ادامه مطلب” را در ادامه خواهند داشت. همانطور که می توانید تصور کنید، عبارت “بیشتر بخوانید” تنها لینکی است که آنها در این محل قرار میدهند. بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است.

به این ترتیب، سلیقه مخاطب و پرسونا مشخص شده و با استفاده از آن می‌توان کلمات کلیدی مناسب‌تری را برای محتواهای بعدی در نظر گرفت. عناوین متا از دیگر مواردی هستند که می‌توانند بر روی سئوی محتوا تاثیر داشته باشند. عناوین متا همان عناوینی هستند که به رنگ آبی در حین سرچ نشان داده می‌شوند. داشتن یک عنوان متای جذاب برای محتوای سئو شده، سبب می‌شود تا این پست‌ها بیشتر دیده شود.